Monday 12 December 2011

TUTORIAL G: Describe what you love/like about Google or Yahoo

Google DAN Yahoo merupakan sebuah perisian atau bahan  yang awalnya berkecimpung dalam pengembangan  bahan pencarian maklumat di internet. Antara kelebihan Google dan Yahoo ialah:
1.    Merupakan mesin pencari bahan  No 1 didunia (www.google.com)

2.    Sistem email yang terkenal (www.gmail.com )

3.    Terdapat  paparan2  blog  yang  terkenal (http://www.blogger.com)

4.    Terdapat  laman-laman  sosial networking yang popular dan terkenal diseluruh dunia.(http://www.myspace.com)  contoh lain seperti facebook,twiter,tagged dan sebagainya.a

5.    Bagi Yahoo,perkhidmatan email yang ada sememangnya sangat memudahkan kehidupan manusia.Disitu kita boleh menghantar maklumat dengan mudah tanpa membazir masa,kos dan juga tenaga.

6.    Dalam google juga disediakan google translate.Google translate ini digunakan untuk menukarkan sesuatu bahasa itu kepada bahasa yang lain contohnya pelajar2 yang selalu gunakan untuk kerja mereka atau asigment ialah bahasa inggeris ke bahasa melayu,namun harus berhati2 kerana sesetengah kosa kata yang diberi kadangkala tidak tepat.

7.    YM juga tidak kurang hebatnya,ym digunakan untuk berhubung diantara satu sama lain tanpa mengenal jarak jauh mahupun dekat.

No comments:

Post a Comment